Dünya

Birlik partilerinden Deutsche Bahn baskısı

Almanya’da Mayıs ayında göreve başlaması beklenen koalisyon hükümetinin büyük ortağı Hristiyan Birlik partileri (CDU/CSU) sık sık yaşanan aksaklık ve gecikmelerle gündeme gelen Alman demiryolları işletmesi Deutsche Bahn’ın (DB) yönetim kurulunun “bir an önce” değişmesini talep ediyor.

Sosyal Demokrat Parti’yle (SPD) üzerinde uzlaşılan koalisyon anlaşmasında, daha fazla uzmanlık tesis etmek ve mevcut yapının sadeleştirilmesi amacıyla hem DB grubunda hem de alt yapıdan sorumlu InfraGo şirketinde yönetim ve denetim kurulunun yeniden yapılandırılmasının planlandığı belirtilmişti.

Birlik partileri meclis grup başkan vekili Ulrich Lange, Alman haber ajansı dpa’ya yaptığı açıklamada bu değişikliğin “bir an önce” gerçekleşmesini istediklerini ifade etti. “Bu, yasama döneminin sonuna bırakmak istediğimiz bir proje değil” diyen Lange, “Yönetim ve denetim kurullarıyla ilgili kararların sürecin başında alınması gerektiğini” savundu.

Lange, “milletvekilleri ve bu şirketin sahibi olan devletin temsilcileri olarak DB’nin ilgili kurullarının son yıllarda ortaya koyduğu performanstan memnun olmadıklarını” ifade etti.

Süddeutsche Zeitung’a da demeç veren Lange, “DB yönetim kurulunun üçte bir oranında küçültülmesi gerektiğini” savundu.

“Yönetim de sorumlu”

Koalisyon görüşmelerinde Ulaştırma Çalışma Grubu’nda yer alan Lange, demiryollarındaki altyapının durumu ve trenlerin gecikmesi gibi sorunlara değinerek, “Pek çok sunum ve grafik vardı, ama söz verilenlerden çok azı hayata geçirildi” diye konuştu. Lange, şirketin yönetiminin de bu tabloda payı olduğunu ifade etti. Bir şirketin yönetmiyle ilgili bir memnuniyetsizlik varsa harekete geçilmesi gerektiğini belirten muhafazakar politikacı, “Bu, yönetim kurulunun yanı sıra elbette denetleyici organ olarak denetim kurulunu da ilgilendiriyor. Kurulların ivedilikle küçültülmesi gerektiğini düşünüyoruz” diye konuştu.

Mevcut kurul sekiz üyeden oluşuyor. Yönetim kurulu başkanlık koltuğunda 2017’den bu yana Richard Lutz oturuyor. Denetim kurulunun başkanlığı görevinde ise daha önce uzun yıllar Maliye Bakanlığı’nda müsteşarlık yapmış olan Werner Gatzer bulunuyor.

DB’nin performansında rekor düşüş

Devlete ait DB bir süredir pek çok alanda farklı sorunlarla gündeme geliyor. Yıllardır altyapıya yatırım yapılmamış olmasının bu tablodaki rolüne dikkat çekilirken uzmanlara ve kurum içinden kaynaklara göre, şirketin yönetiminde de ciddi sıkıntılar bulunuyor.


Deutsche Bahn CEO’su Richard LutzFotoğraf: Carsten Koall/dpa/picture alliance

Geçtiğimiz yıl, uzun mesafe trenlerinin yalnızca yüzde 62,5’i zamanında varış sağlayabilirken şirket, yine milyarlarca euroluk zarar açıklamıştı. Şirketin CEO’su Richard Lutz, “Pek çok alanda hem kendi hedeflerimizden hem de müşterilerimizin bizden beklediği hizmet seviyesinden çok uzağız” açıklamasında bulunmuştu. Şirket, 2027’ye kadar uzun mesafe seferlerinde dakiklik oranını yüzde 75 ila 80’e çıkarmayı hedeflediğini bildirmiş, operasyonel olarak da bu yıl yeniden kâra geçme hedefini duyurmuştu.

DW/SÖ,EC

DW Türkçe’ye engelsiz nasıl ulaşabilirim?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu